vrijdag 18 januari 2013

Curacao

Hallo allemaal,

Tis een tijd geleden dat ik een berichtje geplaatst heb op mijn blog. Moet zeggen dat ik ook zeer weinig gescrapt heb. Maar ik ben terug van vakantie en ik kan niet wachten tot ik de foto's kan scrappen. Die wil ik eerst bewerken en daarna bestellen. Het album waar ze inkomen heb ik al wel deels af.

De afgelopen twee weken heb ik dus doorgebracht in Curacao. Wat een geweldig eiland is dat, ik ben helemaal verliefd geworden op de stranden daar. Witte stranden en een blauwe zee. En echt zo wit en blauw zoals je op foto's vaak ziet. Wij vlogen 2 januari om kwart over 8 's ochtends dat was dus enorm vroeg het bed uit (4 uur). Met wij bedoel ik trouwens mijn vriend, zus, zwager en neefje mee. Gelukkig was er geen vertraging of iets. In totaal hebben we 9,5 uur gevlogen. Wat een lang zit is dat.

Om half 2 curacaosche tijd liepen we het vliegveld uit waar we werden opgewacht door de zus van mijn zwager en haar vriend. Zij wonen namelijk op curacao. Het was even wachten op de auto die we gehuurd hadden en daarna zijn we met z'n allen naar het huisje gegaan wat wij gehuurd hadden. Het huisje stond op het Seru Coral Resort. Daar staan meer huisjes/appartementen met een grote hek erom en ook een groot zwembad. 's Nachts zat er ook een bewaker bij de poort. We zijn die dag lekker op het resort gebleven, bij het zwembad liggend en vroeg naar bed gegaan.

De volgende dag eerst boodschappen gedaan, zijn we willemstad ingeweest en daarna naar het strand. We zijn bij porte marie geweest. Een mooi strand waar bij je vanaf de parkeerplaats op het strand en de zee neerkijkt. Daar hebben we heerlijk aan het water gelegen en hebben we gezwommen.

Porte Marie

De dag daarna zijn we naar de St. Jorisbaai geweest. De weg er naar toe leek op een vuilnisbelt. Blijkbaar dumpen mensen daar hun grofvuil omdat het goedkoper is dan het wegbrengen van het vuil. Na de St. Jorisbaai zijn we doorgereden naar Playa Kanoa

St. Jorisbaai

Dag vier hebben we doorgebracht op het resort maar op dag 5 zijn wij naar Cas abau geweest. Dag 6 weet ik niet eens meer. Maar dag 7 zijn we naar de Hato grotten geweest. Daarna zijn we doorgereden naar Sheta Boka en 's avonds hebben we gegeten bij Kokomo Beach

Luke en ik bij Sheta Boka

Woensdags zijn we naar Westpunt geweest. We hebben aan het strand gelegen bij de grote Knip en daarna gegeten bij Lagun. Bij Lagun hebben we ook nog gesnorkeld. Donderdags zijn met een boot langs de kust gevaren we hebben gesnorkeld bij een tukboot die gezonken is. Die zit helemaal onder het koraal en er zwemmen allemaal mooi vissen. Daarna zijn we doorgevaren naar de fuikbaai.

Ik en mijn zus op de Insulinde

Vrijdags zijn we overdag bij het zwembad gebleven en 's middags hebben we Damiën naar Linda, de zus van mijn zwager gebracht en daarna zijn Luke, mijn zus, mijn zwager en ik naar Mambo geweest. Eerst happy hour bij Wet & Wild en daarna heerlijk gegeten bij Mambo. Ze hadden net een heel nieuw complex gebouwd. Wat er allemaal in komt weet ik niet. Maar je kon nog zien dat ze bezig waren want zo gauw je naar de wc moest liep je in een bouwput.

Zaterdag was voor mij een spannende dag. Die dag heb ik samen met Damiën de dolfijn encounter gedaan. Wij hebben de dolfijn geaaid en zijn er mee op de foto geweest. Verder leerde ze ons vanalles over de dolfijn. De mooi foto's heb ik niet op de computer staan dus die kan ik niet laten zien.

Ik met Romeo de dolfijn!

Na het zwemmen met dolfijnen zijn we het seaquarium nog in geweest maar wat een lachertje is dat zeg. Eerste moesten we heel lang wachten op onze die we in de kantine gekocht hadden omdat van de vier personen die in de kantine stonden, 1 jongen zich rot rende om iedereen te helpen en te zorgen dat de het eten klaar kwam terwijl de andere drie (alle drie vrouwen) hun haar aan het doen waren in de keuken. Het seaqurium was erg klein. Veel dieren in een klein hokje. Tijdens het voeren van de flamigo's mochten kinderen het hok in om de flamigo's te aaien en de schildpadden die in het water zwommen en de rogge die daar ook zwommen en er liep nog een pelikan rond. Dat tussen zo'n tien flamigo's in een ruimte van 4 à 5 meter doorsnede waarvan de helft water en de andere helft zand met een boompje.
Ik heb wel mooie foto's kunnen maken.

Flamigo in het Seaquarium

Zondags hebben we een jeep safari gedaan. we zijn op plekken geweest waar je normaal zelf niet komt. Oa in een grot geweest waar vroeger voodoo rituelen gehouden werden (de goede rituelen) Daarna naar de bulls-eye drie ringen gemaakt van stenen waar gevechtspiloten van de tweede wereldoorlog oefeningen hielden met het gooien van bommen. We hebben geluncht bij de dokterstuin. Het eten was daar heerlijk en om de dag af te sluiten zijn we naar een natuurlijke jacuzzi geweest. Dat is een plas van ongeveer vier meter doorsnede. De bodem is helemaal glad gemaakt door de golfen. Aan de zijkant zit een gat waaruit water omhoog gespoten wordt vanuit een grot onderwater. Elke keer als er een golf aankomt komt er water omhoog.

Luke in de natuurlijk jacuzzi.

Maandag wat wezen winkelen. Dinsdagochtend wilde we naar La curacao en drie keer raden wat er naast de La Curacao zat... Diamonds, scrapbook heaven op Curacao. Helaas had ik geen ruimte in mijn koffer maar ik ben wel even binnen geweest. Ik vond het een leuke winkel, qua papier vond ik ze goedkoper dan in Nederland maar met andere producten waren ze juist weer duurder. Maar mocht je ooit naar Curacao gaan, maak dan ook een bezoekje aan de Diamonds.

Daarna zijn nog een keer naar het strand geweest. Weer Kokomo Beach. Daar heb ik veel foto's gemaakt van de zonsondergang.

Zonsondergang bij Kokomo Beach

Het was een heerlijk vakantie en ik ga graag nog een keer terug naar Curacao.

Melanie

1. Wat leuk Melanie! Prachtige foto's! Het lijkt me net een sprookje om daar te zijn!
    En veel plezier met het scrappen van je vakantiefoto's.
    Dan houd je de herinnering nog even vast...
    Arja

2. Wow Melanie dat ziet er mooi uit, en zoenen met een dolfijn, wat leuk zeg!!! Veel plezier met het vullen van je fotoalbum!

3. Prachtige foto's van een leuke vakantie. En nu maar scrappen met die beauty's. ;-)
    Hilde

4. wat leuk zeg!! leuke foto's. Ik zie dat je hier genoten hebt.

5. Leuk verslag Melanie en mooie foto's. Vooral die van die Flamingo is schitterend. En ik denk toch dat ik wat kleren of een paar oude schoenen had weggedaan in ruil voor wat scrapbookgoodies hihi.

6. Mooi verhaal en hele mooie foto's Melanie.
    Grappig dat ze daar ook een scrapwinkel hebben.
    Ben benieuwd naar je album!